Smärta på hög nivå!

Hej!
 
Jag lever, har bara inte haft ork eller tid att sitta så mycket vid datorn. Men nu tänkte jag
att jag skulle skriva nån rad!
 
Igår (5/2) var vi in för att göra ett vändningsförsök på lillan. Blev en heldag på
sjukhus pga väntetid och massa kontroller. Kan säga att jag gjorde allt i min makt
för att hålla mitt humör uppe eftersom jag var tvungen vara fastande från kvällen
före haha..
 
Jag kan skriva hur mycket som helst om gårdagen skulle jag kunna tro men då skulle
jag få sitta här hela kvällen. Men jag kan iaf berätta för er att jag har en tjurig dam
i min mage som ej gick att vända på. Hon ville inte flytta 1cm ens utan låg tydligen 
väldigt bekvämt. Jag hade vart på röntgen tidigare under dagen och röntgat mitt
bäcken och det visade att föda i säte var inget allternativ, vilket jag
var ganska glad över att höra eftersom jag inte gillade den iden över huvud taget.
Så kontentan av det hela är att vi har fått inbokat ett
datum för ett planerat snitt. Skulle jag få värkar och förlossningen starta av sig själv
så blir det ett så kallat akutsnitt. 
Vilket datum vi fått för snitt kommer jag inte att tala om. Det är något både jag och
Jocke känner att vi vill hålla för oss själva just nu. Är nog många tankar som
snurrar haha..
Men något jag kan berätta är att göra ett vändningsförsök är det värsta, i smärtväg,
jag har varit med om. Fyfaan vad ont det gjorde!! Dom använder ju inte lite kraft
när dom försöker pressa runt ungen. Var verkligen ingen lek..
Men men.. Nu har dom provat och måste säga att all personal som tog hand
om oss igår gjorde allt så mycket lättare :) Kände mig verkligen omhändertagen. 
 
 
Här har ni en trött och hungrig brutta liggandes i ctg innan vändningsförsöket. Lyckligt
ovetandes om vad som skulle ske ;) haha
 
Är det nå nån funderar över får ni skriva och fråga så ska jag försöka svara 
så gott jag kan! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback