Ang hur jag aktiverar Diva!

Hade fått en fråga hur jag aktiverar Diva.
Finns ju mängder av aktiveringar för hundar. beror ju såklart på vad man har för hund.
Det jag gör med Diva är "vanlig" aktivering. Att jag tillexempel far och släpper hon lös så
hon får springa av sig och vara i skogen. Medans tränar jag närvaro och lydnad.
Annars brukar jag träna appotering. Diva är ju en Flatcoated Retriver, alltså en fågelhund. 
Hon älskar att hämta och lämna och få belöning för detta. Spelar ingen större roll för henne
vad det är hon hämtar hahah..
När jag tränar apportering gör jag det med dummies (små sandsäckar typ). När man gör
den typen av träning får hon använda huvet mer, vilket hon behöver för att få utlopp för all hennes
energi. Har ju även varit på utställning med Diva några gånger vilket jag tycker också är en
typ av aktivering. Sen tränar vi lite på att spåra också. Spårträning och Apporteringsträning tycker
diva är superkul. Hon vill aldrig sluta! :)
 
 
Finns ju aktiveringar i alla former.
Drag
Sök
Spår
Apportering
Lydnad
Agility
Utställning
 
Gäller att hitta vad som funkar bäst för din hund :)
 
Hoppas du som ställde frågan är nöjd med ditt svar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback