Skav och knäck!

Vilka snälla vänner man har. Blev bjuden på mat idag hos Hanna, Crille och Mellis. Mycket
uppskattat vill jag lova när Jocke jobbar och matinsperationen är på 0.
Blev bjuden på skav i pitabröd. Jättegott var det och såklart blev det gofika efter maten. kan
lova att man nu är nått kilo tyngre hahah. :)
Tusen tack!!
 
Tänkte jag skulle visa vad jag gjorde igår när jag blev less på att vila min
rygg och bara sitta. Jag tog tag i att koka 2 omgångar knäck!
 
Gjorde en omgång med lite mjukare och andra omgången gjorde jag dom lite
hårdare. Blev nöjd och är nu en stor fara att veta att dom finns i frysen. Blir fort att man öppnar
och tar en när man går förbi!
Förresten, ni vet väl om att man aldrig ska koka knäck i dubbel sats? Blir aldrig samma som
en enkel sats. Är mycket bättre om man kokar en omgång åt gången. 
 
2 dl grädde
2 dl sirap
2 dl socker
 
Någon rolig smaksättning kanske? kakao, mandel, apelsin, polka, mm...
 
Ett mycket bra och enkelt recept heheh..
Sen är det ju upp till var och en att bestämma hur hård knäcken ska vara. Jag använder inte
termometer utan går alltid efter kulprovet eftersom jag tycket det är enklare och man får ett bättre
hum om hur smeten är. Så ett tips, skippa termometern och gör kulprovet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback