Saffransmuffins!

För någon dag sen plockade jag lite i skafferiet och hittade saffran. Ja självklart var jag
ju bara tvungen att baka något. Så snörde ihop saffransmuffins. Jääklar va gott det va haha..Smeten
var inte heller dålig vill jag lova! ;)
 

Saffransmuffins
125 g smör
0,5 g saffran
2 dl mjölk
1 ägg
4 dl vetemjöl
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver

 

Smält smöret och tillsätt saffran. Låt det svalna.
Vispa ner mjölken och sedan ägget.
Blanda vetemjöl, socker, vaniljsocker och bakpulver och rör ner det.
Fördela smeten i ca 15 muffinsformar. Använd helst muffinsplåt.
Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 15 min. Ska du göra mini muffins ska du ha dom inne i ca 8 min istället.

 

 
(Såg att jag fått en fråga om receptet på nötterna. Det kommer! Jag lovar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback