Bakdag :)

Då var snart denna lördag slut!
 
Idag har det varit bakdag här hemma. Jag och mamma började 9 imorse och har hållt på
hela dagen. Har varit en trevlig dag tillsammans med mor och alla miljoner bullar haha.. Vi har
bakat frestelser idag, både med och utan saffran. Kan verkligen älska dom bullarna
för att dom påminner mig om när man var liten. Älskar dom!! :) Fast när jag var liten
så kallade jag dom inte för frestelser utan smörgrottor.
Sen har vi även bakat havrekakor och jag har gjort en liten omgång praliner. Dessa havrekakor
är något jag verkligen rekomenderar. Mamma hade hittat receptet i en tidning så ingen
av oss hade provat gjort det förr. Men kan lova att det ska bakas sådana någon mer
gång. Kanongoda!
 
 
Vet inte riktigt hur många bullar som vi gjorde men det var då bullar i hela huset haha.. Fulla
köket, köksordet och i vardagsrummet. Men har man lite plats får man göra sig plats ;)
 
Har även hunnit vara på 70års middag här på byn med Jockes släkt. Vi har firat Jockes
morfar som fyllt år. Mycket trevligt och god mat. Så nu är man hemma och nu ska jag bara
ta det lugnt. Tror jag ska slå på nån serie eller gammal film, ta fram dippen och chipsen och
bara må väl! Gubben är hos nå kompisar så jag och Diva får ha lördagsmys för oss själva.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback