Livet...

Vissa saker får mig att börja undra.. Uppskattar man det man har runt om sig
nog mycket eller tar man ofta saker för givet?
Livet sätter prov på en hela tiden vare sig man vill det eller inte.. tyvär..
Det sägs att saker blir lättare med åren men stämmer det?
Alla har vi tappat något eller någon som vi älskar och håller nära och vi minns då att
det inte var lätt. kanske bland den svåraste tiden man gått igenom. Saken är bara den
att när det händer eller är påväg att hända igen så kommer samma känslor, samma
tid tillbaka. Det blir inte lättare med tiden.. Så är det bara..
Frågan är då hur man klarar sig igenom denna tid..
Kan vara lätt att säga att allt kommer att bli bättre, och kanske det blir det, men
när?
Vad skulle man göra utan alla människor man har runt om sig?  Dom som finns
där och stöttar en i alla lägen, bra som dåliga. Jag antar att det är dessa människor
som gör att allt med tiden blir lite lättare. Kanske är det dom som gör att
alla känslor man har inte är så tunga att bära på.
Att få ha någon att prata med, vare sig det handlar om smått som stort.
-
Det är nu 8 år sedan min farfar lämnade oss. 8 år sen en del av mig
försvan. Men under dessa 8 år så har jag fått saker i mitt liv som fått mig att
känna mig "hel" igen. Låter kanske ljupt men vet inte hur jag ska förklara det annars.
-
Livet suger i vissa stunder och allt kan värka så orättvist. Ingenting känns rätt
och allt går bara emot en. Så kommer det alltid vara, men detta är livets gång.
Man kan inte komma ifrån det...tyvär...
Livet må vara hårt mot en vissa gånger men tänk då på att det kommer att vända.
-
tankar som går ut till mycket och många..
(var tvungen att skriva av mig lite)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback