Recept på nötterna :)

Här kommer receptet på dom kryddiga nötterna som jag lovat!
 
Ingredienser:
2 dl Cashewnötter ( jag köper naturella blandade nötter)
2 dl skållade mandlar
2 msk vatten
2 tsk salt
2 tsk farinsocker
2 tsk paprikapulver
1 tsk sambaloelek
1 tsk spiskummin
 
Gör Såhär:
Lägg alla nötter på en ungsplåt med ett bakplåtspapper i. Blanda sedan ihop
alla andra ingredienserna i en kopp och häll detta över nötterna. Blanda om nötterna så att alla
nötter får kryddblandningen över sig.
Rosta sedan nötterna i ugnen på 175 grader tills dom är gyllenbruna.
Jag brukar ha dom i ugnen tills jag ser att bakplåtspappret är torrt. Man får ta och röra om i nötterna 
då och då.
Som sagt, skitgott och fort gjort!!
 
 

Kommentarer
Emilie säger:

Hej Emma!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-11-19 | 16:35:13
Bloggadress: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback