Fina naglar :)

Nu har jag gjort mina naglar. Något ska man väl pyssla med :)
Såhär blev det iaf.
Blev en suddig bild men vafaan! Så kan det vara.
Körde iaf på matta tippar idag. Dom är lite mer diskreta än dom vita. lite mer vardags om
man säger så! Nu tänkte jag tipsa er om något som är jättebra för framförallt
nagelbanden men även nageln :)
1. Börja med att använda rengöringen (den blåa). Den tar död på döda hudceller och massa smutts
som är dåligt för nagelbanden. Kleta på det på nagelbanden och låt det sitta på i
ca 10 minuter. Sen sköljer du bort det och rengär med en nagelborste. torka noga!
2. Ta oljan (den gula) och  smeta på den på nagelbanden. massera sedan in oljan
i nagelbanden. Detta kan du göra någon minut per nagel. Detta gör så att nagelbanden blir
mjuka och fina. Om det blir jättekladdigt kan du, när du har masserat klart torka
av med papper.
3. Ta sedan nagelbandskrän och massera in på nagelbanden.
-
Jag kan lova att du får mjuka och fina nagelband efter detta :) det tar en liten stund men
är helt klart värt tiden!
Dessa saker går att köpa på alla ställen som säljer nagellack och saker till naglar.
Tillexempel kicks, parelle, gårdings mm..
-
Visste ni föresten att om du masserar dina naglar varje dag så växer dom
fortare? Har inte provat själv så vet icket om det stämmer, man kanske värt ett försök? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback